Op naar de kledingmarkt - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Op naar de kledingmarkt - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Op naar de kledingmarkt

Door: Familie Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

18 November 2011 | China, Peking

Kleding kopen stond vandaag op de agenda, althans bij Dick.
Hinke vond het wel prettig om vandaag even rustig aan te doen en in de buurt van het hotel te blijven.

Dixk ging daarom vanmorgen alleen op pad naar de Yashow Kleding markt een half uurtje met de taxi vanaf het hotel.
Deze markt is net zoiets als de Zijdemarkt maar dan 4 etages met alleen maar kleding en een beetje andere zaken.

Dick is bijzonder goed geslaagd en heeft een paar mooie kledingstukken er bij.
Gelukkig is deze markt niet zo heel druk dus misschien gaan we toch nog even terug om wat kleertjes voor de jongens te kopen.

Vanmiddag zijn we lekker naar buiten gegaan want het weer was heerlijk hier
lekker zonnig en een aangename temperatuur.
We hebben een rondje rond het hotel gelopen via het Birdsnest stadion.
Even een paar straten binnendoor gelopen en je ziet dan ook gelijk een ander soort China en Beijing.

als je zo door de straten heen loopt en de tegenstellingen ziet tussen arm en rijk is dat best schokkerend soms. Op de ene hoek van de straat is een arme man bezig plastic te verzamelen en aan de andere kant staat een peperdure Ferrari geparkeerd.

Vanavond hebben we het ook rustig gehouden althans totdat het bedtijd werd.
Tijdens het spelen is Ruben namelijk gevallen en heeft de tand door de lip gekregen. Een lip wil wel bloeden natuurlijk maar dat stopte gelukkig snel.
Ook het huilen was weer snel voorbij, maar het zal de komende dagen wel even pijnlijk voor hem zijn denken we.
Gaat wel weer over maar vervelend is het wel voor Ruben.

Tot morgen allemaal!

• 18 November 2011 - 19:16

Miranda:

hoi hoi,

haha dick lekker shoppen............... heeft Marcel vorig jaar ook erg veel gedaan? Hoop dat de Lip van Ruben mee zal vallen.

We genieten nnog steeds van jullie verslagen, keep on writing!

groetjes vanuit een sinterklaas stressvol Bemmel ;-)

Miranda, Marcel, Laura en Jim

• 18 November 2011 - 19:41

Barbara,Martijn,tim:

Misschien zijn de hutongs dan nog een leuke tip? Wij hebben daar vorig jaar 2 heerlijke dagen rondgelopen. Veel leuke kleine boutiekjes ook. Staat ook aangegeven op die groene visitekaartjes van het hotel. Daar zijn ook leuke parkjes om te spelen voor de kids. Met verassend mooie tempels tussendoor.
    Shop ze nog en ehhhh....wel erg weinig foto's van de kanjers vandaag hoor!......