Nihao vanuit China - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Nihao vanuit China - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Nihao vanuit China

Door: Familie Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

06 November 2011 | China, Peking

Hoi allemaal,

Hier is dan het eerste berichtje vanuit het prachtige China.
Het waren intensieve en vermoeiende dagen waarbij we het gevoel voor tijd een beetje kwijt zijn geraakt.
Vrijdagmiddag werden we om 15.00 uur opgehaald door de taxi en gingen we op weg naar Schiphol. Nadat we hadden ingecheckt en de koffers ingeleverd hadden zijn we met de ouders, die met ons mee zijn gereist, een hapje gaan eten en heeft Stijn nog een poosje kunnen kijken naar de vliegtuigen vanaf het panoramadek.

Zo rond 18.30 uur hebben we voorlopig afscheid genomen van de ouders en zijn we door de douane gegaan.
Vlak bij onze gate was een speeltuin voor Stijn en die heeft daar dus nog een restje energie kwijt kunnen spelen.
Uiteindelijk hebben we onze reisgenoten bij de gate getroffen en zijn we aan boord gegaan van het vliegtuig.
Het was een lange en redelijk comfortabele vlucht. Stijn heeft een paar filmpjes gekeken, een verhaaltje voorgelezen gekregen door mama en is vervolgens gaan slapen.
Hinke had iets minder geluk met slapen maar Dick heeft nog een uurtje of 5 te pakken gekregen.
Eenmaal aangekomen in Beijing stond onze gids Grace ons al op te wachten en heeft ze ons naar het Sino Swiss overnachtingshotel gebracht. Aangezien we redelijk total loss waren hebben we roomservice aan laten rukken en zijn we gaan slapen.....althans....
Stijn heeft dan wel de hele nacht doorgeslapen maar Hinke en ik waren na een paar uurtjes klaarwakker, en dan moet je nog de hele nacht! uiteindelijk hebben we toch nog wat slaap kunnen pakken.
Morgen is de binnenlandse vlucht naar Henan, gelukkig is deze maar 1,5 uur.

Tot de volgende keer.

• 06 November 2011 - 18:04

Hanneke:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, hoop dat jullie een beetje rust kunnen pakken voor de grote dag.....aan de bedden zal het niet liggen begrijp ik!

slaap lekker!

• 06 November 2011 - 18:45

Harco*Rosali*Claudia:

Hallo lieve familie,

Wat fijn om te lezen dat jullie nu in Beijing zijn. Een redelijk goede vlucht klinkt ook positief en het slapen is natuurlijk ook weer even flink wennen met het tijdsverschil.

Leuk om ook al eerste foto's te zien van jullie vertrek en aankomst. Wat een bagage! Erg leuk om de trunki ook bij jullie te zien. Is hij goed bevallen bij Stijn?

Nu zijn jullie al een stap dichterbij bij jullie zoon. Morgen dus weer een spannende reisdag voor de boeg! Veel succes en goede reis gewenst.

Hartelijke groeten,
    Harco * Rosali * Claudia