De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

De Chinese Muur

Door: Familie Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

17 November 2011 | China, Peking

Vandaag hebben we weer een bezoek gebracht aan de Chinese muur. Twee jaar geleden viel dat bezoek erg tegen omdat het toen zo mistig was dat we eigenlijk alleen de stenen waarop we liepen konden zien.

De weersvoorspellingen voor vandaag lieten een ander beeld zien maar toen we vanmorgen de gordijnen opdeden was er toch enige teleurstelling want wat denk je......weer mistig en ook regenachtig.

Maar goed, we zijn naar de muur gegaan in de hoop dat het mee zou vallen. Doordat Grace vanmorgen eerst nog naar de Nedrlandse ambassade moest vertrokken we om 10.15 uur met de bus naar de Mutianyu sectie van de muur op anderhalf uur rijden van Beijing.
By the way, de documenten zijn geaccepteerd en worden volgende week dinsdag opgehaald bij de ambassade. We krijgen ze die ochtend rond 10.00 uur.

Zo rond 12.00 uur kwamen we aan bij het restaurant waar we een heerlijke lunch hebben gegegeten en aansluitend zijn we bij de muur afgezet.
Dit deel van de muur beschikt over een kabelbaan en dat is maar wat fijn. We waren alleen vergeten dat het een beste klim is om er te komen....pff een echte kuitenbijter zullen we maar zeggen.
Ruben werd in de hiphammock gedragen door Dick en Stijn heeft de klim zelf gelopen met ondersteuning van Hinke. Knappe vent hoor!

Eenmaal in de kabelbaan en op weg naar boven ontstegen we de wolken en was er een prachtig uitzicht te zien. Al helemaal op de muur zelf.
Wolkenvelden tussen de bergen door en daar de muur doorheen slingerend, echt een plaatje.
Er waren veel fotomomenten en een selectie staat hieronder.

Om 15.00 uur gingen we weer richting het hotel waar we rond 16.30 uur gelijk roomservice hebben besteld en de kinderen in bad en bed hebben gelegd. De rust zit er al vroeg in in kamer A214.

Nog even met ma Bakker geskypt want die viert vandaag haar verjaardag. Mam, nogmaals van harte gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!

We hebben nu de tijd t/m volgende week dinsdag om nog wat leuke dingen te gaan doen en daar gaan we nog even inhoudelijk over nadenken.

Groetjes uit Beijing.

• 17 November 2011 - 19:57

Harco*Rosali*Claudia:

Hallo lieve familie,

Allereerst wat fijn dat de documenten in orde zijn en dat ze volgende week dinsdag gereed zijn. Dat zal wel een opluchting voor jullie zijn geweest. Heerlijk dan is dat voor jullie Ruben ook mooi geregeld.

Fijn om te lezen dat Ruben ook graag dicht bij papa en mama wil zijn. Tja, het is natuurlijk allemaal afwachten hoe hij alles ervaart en doet.

Stijn wat ontzettend stoer dat je samen met mama de Muur beklommen hebt. Fijn dat jullie nu veel beter zicht hadden dan de vorige keer toen jullie de reis met Stijn hadden.

Prachtige foto's en jullie zien er erg gelukkig uit. Succes met de invulling voor de komende dagen.

Lieve groetjes,
    Harco * Rosali * Claudia

• 17 November 2011 - 20:01

Barbara,Martijn,tim:

Mooie foto's! Ondanks de regen, de mist. Wij genieten nog steeds mee!
    Geniet van de leuke uitstapjes!

En hopelijk lukt het nog met die pizzahut....hahaha!

• 18 November 2011 - 09:06

Ligang En Ouders:

Inderdaad, prachtig..... Dit was helaas 2 jaar geleden wel anders ja, toen was er inderdaad door de mist niks anders te zien dan een paar stenen...... Deze foto's laten een hele andere muur zien..... prachtig. Wat knap dat Stijn de klim zelf heeft gedaan, ik weet nog dat ik(sonja) 2 jaar geleden wel 3 dagen spierpijn heb gehad. Mooi dat er accoord is, wat betreft de documenten. Weer een stap verder. Lekker genieten nog..... Hinke, wat een trots, met deze prachtige heren op stap te mogen..... Gr Sonja en haar mannen

• 21 November 2011 - 13:06

Lieke:

Wat gaaf! En wat mooi om dit met z'n vieren te doen. Mooie foto's!

Groetjes van Lieke