Het dossier voor China - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Het dossier voor China - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Het dossier voor China

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

30 Januari 2011 | Nederland, Elst

In o.a. het vorige verslag hebben we het al gehad over het dossier dat we moeten verzamelen voor China.
Om jullie een klein beetje een idee te geven wat we allemaal moeten aanleveren volgt een kort overzicht.

1. Het gezinsrapport. Dit is het rapport dat de Raad voor de Kinderbescherming heeft opgesteld en is al bij Kind en Toekomst in bezit. Dit rapport wordt momenteel vertaald door een beëdigd vertaler.

2. De beginseltoestemming. Deze is afgegeven door het Ministerie van Justitie naar aanleiding van het gezinsonderzoek.

3. Een internationaal uittreksel van het geboorteregister van beide aspirant adoptie ouders. Deze moeten we opvragen bij de gemeente waar we geboren zijn.

4. Internationaal uittreksel van de huwelijksakte. Deze moeten we opvragen in de gemeente waar ons huwelijk is voltrokken.

5. Een verklaring omtrent het gedrag van beide aspirant adoptie ouders. Deze kunnen we opvragen bij het gemeentehuis in onze woonplaats door middel van het formulier dat we bij de intake afgelopen week hebben ontvangen.

6. De gezondheidsverklaring. Hiervoor hebben we een formulier ontvangen van Kind en Toekomst. We moeten verschillende bloedtesten ondergaan en een lichamelijk onderzoek.

7. Verklaring omtrent vermogen en bezit. Ook hiervoor moeten we speciaal format gebruiken en betreft het een zelfgemaakte verklaring over onze financiële situatie.

8. Een werkgeversverklaring van beide aspirant adoptie ouders in het Engels opgesteld. Hiermee bevestigen onze werkgevers dat we in dienst zijn van het bedrijf waar we werken, wat we verdienen en dat we niet binnenkort zullen worden ontslagen.

9. Een persoonlijke brief aan de Chinese adoptie autoriteiten. Hierin stellen we ons voor aan China en vertellen we onze motivatie om te willen adopteren uit China. Ook moeten we in deze brief een aantal beloftes doen zoals dat we ons kindje niet zullen verlaten of mishandelen en dat we China regelmatig op de hoogte zullen brengen van de ontwikkelingen van het kindje.

10. Vervolgens moeten we ook een aantal foto's van onszelf, ons huis en de woonomgeving meesturen als onderdeel van het dossier.

Zoals jullie zien is het een hele lijst. Zodra we echter alles hebben verzameld, (we wachten nu alleen nog op de verklaringen omtrent het gedrag), moeten we een kopie van alles aanleveren bij Kind en Toekomst ter controle. Als alles dan goed is bevonden krijgen we de legalisatie-instructies en kunnen we het rondje Den Haag gaan doen.
Aangezien het allemaal redelijk "nauw" komt zal er wel een correctie her en der moeten worden gemaakt, maar goed we proberen het allemaal in één keer goed te doen.

Het legaliseren en het rondje Den Haag is de volgende stap in de procedure.

Tot gauw, we houden jullie op de hoogte.

P.s. 1 februari kwam eigenlijk al heel snel de verklaring omtrent het gedrag binnen. Nog diezelfde dag hebben we ons dossier ter controle opgestuurd.

• 31 Januari 2011 - 17:38

Oom Jan Lden:

Een verklaring van gedrag is heel absurd, Jullie krijgen van ons een verklaring van goed gedrag. Heeft men problemen kom dan maar op . Veel liefs en veel groeten van T.Janneke en O. LJan

• 15 Februari 2011 - 19:58

Simone En Richard:

Hoi ik las dat jullie de intake ook al gehad voor de SN procedure super en de papieren ook al bijna rond. En ga er maar rekening mee houden dat het van af nu erg snel kan gaan. Voor ons is het nu zover vrijdag gaan we vliegen.

Gr Richard, Simone en Jin