"Adoptiezwanger" - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu "Adoptiezwanger" - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

"Adoptiezwanger"

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

27 Februari 2011 | Nederland, Elst

Hallo allemaal,

Na het rondje Den Haag en het legaliseren van ongeveer 10 dagen geleden hebben we op de 23e het dossier weer opgehaald bij de Chinese ambassade.
Dick stond om 7.15 uur al in Den Haag bij de ambassade. Je moet je bedenken dat die pas om 9.00 uur open gaat. De wachttijd aan de poort ging wel snel voorbij aangezien er een heleboel lotgenoten stonden. Om 7.30 uur stonden er al 20 mensen in de rij en die werdt alleen maar langer tegen de openingstijd.
Om 9.30 uur stond Dick alweer buiten en kon het dossier naar Stichting Kind en Toekomst in Halle worden gebracht na de nodige kopieën te hebben gemaakt.
Daar aangekomen werden de documenten aan een laatste inspectie onderworpen en kwam de uiteindelijke goedkeuring.
Het dossier zal nu worden opgestuurd naar China. Dat is uiteindelijk 1 maart gebeurt is ons inmiddels per brief bevestigd, 1 maart is dus onze DNC datum (=Documenten Naar China). Zodra de documenten in China zijn ingelogd krijgen we deze LID (Log In Datum) of DIC (Documenten In China) datum ook weer door.
Voor ons is nu het aktieve deel van de procedure voorlopig even afgerond. We zijn nu officieel "adoptiezwanger".
Het wachten is nu op het verlossende telefoontje. Wanneer dat zal gebeuren is een groot vraagteken.
Morgen, volgende week, volgende maand, volgend kwartaal of volgend jaar, het is allemaal mogelijk. Ons rest niks anders dan wachten en geduldig zijn.

O ja, afgelopen weekeinde hebben we lekker in Den Haag gerelaxt. Heerlijk geshopt, gegeten en leuke dingen gedaan. Senna werd opgevangen bij haar KDC en Stijn heeft gelogeerd bij opa en oma. Beiden hebben het prima naar hun zin gehad.
Stijn vond het heel bijzonder dat Trunki mee mocht. Nou zul je denken wie is Trunki?? Nou, dat is het koffertje dat we speciaal voor logeer- en vakantiedoeleinden hebben gekocht voor Stijn (zie foto). Hij is er helemaal weg van en heeft het koffertje helemaal zelluf (met een beetje hulp van mama) ingepakt.

Groetjes en tot de volgende keer.

• 27 Februari 2011 - 20:02

Sylvia & Michiel:

Goed nieuws, fijn om te horen. En ik kan me voorstellen dat Stijn Trunki leuk vindt, dat vinden wij namelijk ook!

• 27 Februari 2011 - 21:03

Angelique:

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe zwangerschap! Ben helemaal blij voor jullie! En nu vol spanning wachten op het verlossende telelfoontje.... Ik bel jullie gauw!
    Liefs, Angelique

• 28 Februari 2011 - 07:47

Nathalie En Co:

Lieve Dick en Hinke,
    Natuurlijk volgen wij jullie ook weer tijdens deze procedure. Nu zijn jullie dus alweer officieel adoptiezwanger, wat bijzonder toch weer. En dan hopelijk snel het telefoontje. Mooi hoor dat jullie je dromen achterna gaan (een groot gezin). Houden jullie ons op de hoogte?
    Lieve groet uit Oldenzaal,
    Berny, Nathalie, Ayleen, Yindi en Bing.

• 28 Februari 2011 - 09:55

Karin:

Van harte gefeliciteerd met jullie blijde verwachting! Spannend hoor. Ik ben benieuwd!

Groetjes, Karin

www.wereldgezin.blogspot.com

• 01 Maart 2011 - 18:27

Erika En Anton:

Wauw, weer een grote stap dichter bij. Jullie wachten zal beloont worden.

Veel liefs
    Erika

• 03 Maart 2011 - 20:27

Mathilda:

Van harte gefeliciteerd met jullie adoptiezwangerschap, en nu is alles gedaan en kunnen jullie alleen maar afwachten.

Groetjes Mathilda