Yashow Market - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Yashow Market - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Yashow Market

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

10 Augustus 2009 | China, Beijing

Deze morgen zijn we opgetrokken met Remy & Mirjam Finklenberg samen met hun zoontje Yuan. We zijn samen de taxi ingestapt en op advies van een Amerikaanse medewerker van het hotel naar de Yashow Market gegaan (new market) in plaats van de Zijdemarkt. Deze markt is vergelijkbaar met de zijdemarkt of de pearl market maar dan wat minder druk en wat ruimer opgezet.
Het was achteraf inderdaad een goede suggestie.
Deze markt heeft 5 verdiepingen met in hoofdzaak kledingverkoop maar ook sieraden, electronica, horloges en andere souvenirs.
Je kunt ook in deze markt goed onderhandelen en dat hebben we dus ook gedaan.
We hebben een paar leuke hebbedingetjes op de kop weten te tikken voor weinig en zijn met z'n allen daarna weer de taxi ingedoken en teruggegaan richting het hotel.

Om de hoek van het hotel zit een Mc D. ;) en we hebben het ons even goed laten smaken nadat we Stijn even hadden getrakteerd op een maaltje gebakken rijst (mi mi zoals hij dat noemt). Alleen al bij het zien van het eten wordt hij al enthousiast en bij Stijn is het op dit moment nog zo, van zien eten is doen eten. Daar moeten we thuis nog even mee aan de slag zeg maar want hij kan flink doorgaan hierin.

Omdat het restaurant van gisteravond erg goed is bevallen gaan we hier vanavond weer graag naar toe. Het eten in het Comfort Suites waar we verblijven is namelijk niet om over naar huis te schrijven, dus dat doen we nu ook maar niet.

O ja, vanmorgen nog even een akkefietje met housekeeping gehad. Gisteravond hadden we per ongeluk een klein beetje cola gemorst op het nachtkastje. Als goede gast ruim je dat natuurlijk op en dat ging even het snelst en handigst met een handdoekje. Fout fout fout, want dat handdoekje moeten we dus nu betalen en klagen helpt echt niet!!! Je zou zeggen even wassen en het handdoekje kan weer gebruikt worden maar daar denken ze hier dus echt anders over.

Morgen hebben we nog een vrije dag en we gaan dan nog even kijken wat we gaan doen. In ieder geval weer koffers pakken want het einde van ons avontuur in China komt in zicht.
We willen ook wel weer graag naar huis want we missen Senna heel erg en daarnaast willen we Stijn ook de rust en regelmaat geven die we hier niet kunnen geven.

Groetjes en tot morgen.

• 10 Augustus 2009 - 09:32

Johan Helsdingen:

Haha heel herkenbaar van dat handdoekje, wij hebben hetzelfde meegemaakt vorig jaar hihi,

Plezier de komende dagen en tot woensdag

Johan

• 10 Augustus 2009 - 10:30

Anna Marieke:

Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat, wat een heerlijk mannetje! Erg leuk om jullie reis zo mee te beleven. Hele goeie vlucht ... tot woensdag!

Liefs,
    Anna Marieke

• 11 Augustus 2009 - 07:37

Sylvia:

Hoi Dick en Hinke,
    wij zijn gisteren weer terug gekomen uit Frankrijk en hebben inmiddels genoten van al jullie reisverslagen. Wat een belevenissen allemaal weer en Stijn vind ik een prachtig mannetje!! Goede reis!!!
    lieve groeten van Michiel, Sylvia, Amber en Marc