The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

The Great Wall

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

09 Augustus 2009 | China, Beijing

Vandaag stond in het teken van een bezoek aan de Chinese muur, ofwel The Great Wall zoals ze die hier noemen. Gisteravond is Stijn gelukkig toch nog redelijk vlot in slaap gevallen ondanks de emotionele taferelen.
Na het ontbijt zijn we de bus igestapt en na anderhalf uur rijden kwamen we op de plaats van bestemming aan. Het is erg mistig en dus is het eigenlijk jammer dat we net vandaag gaan. De kabelbaan heeft ons naar boven gebracht nadat we ons eerst door een horde verkopers en kraampjes hebben geworsteld. Iedereen wil je wat verkopen, en ook allemaal dezelfde spullen tegen dezelfde prijs. Op de terugweg gaan we hier eens rondneuzen en de onderhandelingsvaardigheden weer eens oppoetsen.

Op de muur aangekomen is het naast mistig ook nog eens klammig benauwd en het uitzicht is dus niet echt een uitzicht te noemen. Na een half uurje rondneuzen gaan we dus weer terug met de kabelbaan. Op de weg naar de bus onderhandelen we wat en kopen we wat maar we hebben eigenlijk al wel behoorlijk trek. Nadat iedereen in de bus zit arriveren we na 5 minuten rijden bij een lokaal restaurant waar we de heerlijkste gerechten voorgeschoteld krijgen.

Na anderhalf uur rijden we weer terug naar het hotel waar we om 15.30 uur aankomen. Het concept van een halve dagtocht, zoals onze tocht vandaag genoemd werd, is nog niet helemaal gesetteld hier.;)

Vanavond hebben we met een aantal reisgenoten weer gegeten in het restaurant aan de overkant en het was weer heerlijk.

We hopen dat Stijn vanavond lekker gaat slapen en dat het wat eenvoudiger wordt voor hem. Terwijl ik dit schrijf zit hij bij mij (Dick) op schoot en ik moet zo af en toe even de tekst corrigeren want hij vind de computer machtig interessant....

Morgen en overmorgen hebben we een vrije dag en we willen morgen naar óf de Silk market óf de Pearl market. We zien het wel...

• 09 Augustus 2009 - 13:28

Nicole:

Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Stijn! Terug van een korte vakantie en genoten van jullie verslag. Wat is Stijn een mooi en dapper mannetje!Geniet van laatste dagen in Beijing en dan heerlijk naar Senna. Leuk om al jullie mooie foto's te zien van TaiYuan. groet Nicole, Zegert, Fien en Yan

• 09 Augustus 2009 - 14:34

Miranda,Marcel,Laura:

hoi, hoi,

Wat een heerlijk mannetje is Stijn toch. Helaas zitten de reisverslagen er bijna op, zal wel afkicken worden hoor. Heb genoten van de verhalen.

Jullie kijken natuurlijk enorm uit naar het weerzien met Senna, nog een paar nachtjes en dan is het zo ver.

Groetjes vanuit Bemmel

Miranda, Marcel en Laura

• 09 Augustus 2009 - 17:20

R.P. DIJKSTRA:

Dick en Hinke en Stijn,
    Bedankt voor alle verslagen en veel sterkte op de lange terugreis. Oom Ronald en Tante Riek

• 09 Augustus 2009 - 18:29

Anton En Erika:

Geweldig om te zien hoe het met jullie 3-en gaat

veel liefs Anton en Erika

Ps Anton wordt maandag 10/8 geopereerd, maar ik zal er zeker met de kids zijn op schiphol. Tot dan.

• 09 Augustus 2009 - 18:54

Nathalie En Co:

Lieve familie,
    Dagelijks genieten we van jullie dagverslagen en vooral van de foto's van jullie prachtige manneke. Wat is het toch een geweldige ervaring! Geniet nog van jullie laatste dagen in ons "Kinderland".
    Groetjes uit Oldenzaal,
    Berny, Nathalie, Ayleen, Yindi en Bing.

• 09 Augustus 2009 - 19:45

Jaap, Justin, Eelje:

Nog even en jullie zijn weer terug in Nederland. Het weerzien met Senna en de grootouders zal vast heel bijzonder zijn. Wij wensen jullie nog een paar rustige dagen toe en een hele goede terugvlucht. We hebben jullie van dag tot dag gevolgd, heel leuk ! Liefs en groetjes van ons.