Update - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Update

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

03 Oktober 2009 | Nederland, Elst

Hallo allemaal,

Het is al weer even een tijdje geleden dat we een update hebben geplaatst dus wordt het weer eens hoog tijd voor een berichtje.

Er is de afgelopen 2 maanden een hoop gebeurt en we leren Stijn dan ook steeds beter kennen.

We hebben inmiddels de zogenaamde adoptiescreening ondergaan. Dit is een medisch onderzoek dat elk geadopteerd kindje dient te ondergaan. We zijn daarvoor in het Antoniusziekenhuis in Utrecht geweest omdat we in het lokale ziekenhuis niet zo'n goede ervaringen hebben opgedaan.
Stijn heeft zich kranig gedragen tijdens alle onderzoeken en we waren dan ook erg trots op onze vent. Afgelopen week hebben we de uitslag van alle onderzoekingen gekregen en hij is met vlag en wimpel geslaagd zullen we maar zeggen.
Aankomende week gaan we het volgende stapje doen op medisch gebied en dat is een consult bij het gespecialiseerd handenteam in Nijmegen om z'n special need te laten beoordelen.

Ook hebben we nog steeds contact met de mensen in China uit het kindertehuis. Er vindt regelmatig emailcontact plaats en we hebben dan ook via die weg nog wat extra informatie gekregen en ook nog wat foto's. Ook wordt de speciaal voor hun gemaakte website over Stijn veelvuldig bezocht. Erg prettig allemaal dat het zo kan.

Zoals gezegd leren we Stijn steeds beter kennen. Stijn is een heerlijk ventje wat heel goedlachs is en graag bij je komt knuffelen en kusjes komt geven. Hij gaat ontzetten lief en leuk om met Senna. Hij is een zorgzaam broertje voor haar al heeft ze soms ook wel eens genoeg van zijn aandacht :)
We merken ook dat het een pittig kereltje is met een sterke eigen wil. Dat is heel grappig & leuk maar stelt ons ook soms voor een aantal uitdagingen. Uitdagingen die we gezien de ontwikkeling van Senna nog niet eerder hebben ervaren. Zo is Stijn duidelijk bezig de grenzen op te zoeken van z'n nieuwe leefomgeving en te wennen aan de huisregels.
Met de ingroei & hechting gaat het de goede kant op maar we merken aan een aantal zaken dat we er duidelijk nog niet zijn. Dat kan natuurlijk ook nog niet, we zijn per slot van rekening nog maar krap 2 maanden thuis. We hebben gelukkig goede tips ontvangen van Basic Trust (een organisatie van in adoptie gespecialiseerde psychologen)en we gaan over een tijdje ook even bij hun langs om, net zoals we bij Senna hebben gedaan, de eerste periode te evalueren.

O, trouwens nog een tip voor iedereen die ook gebruik maakt van waarbenjij, maak van je reis een album via de website. Wij hebben dat gedaan voor de adoptiereis en het is werkelijk prachtig geworden. Een mooi en waardevol aandenken.

Tot de volgende update.

• 04 Oktober 2009 - 11:33

Fam. Kroon:

Wat een heerlijke gezonde hollandse knul. Hij ziet er geweldig uit, een lekker bolle toet . En hij doet het ook goed, samen met z'n grote zus. Beter kan toch niet ?!!!! In Doesburg met Ligang gaat het ook super. Ook wij kunnen niet beter wensen.

Geniet lekker van jullie wondertjes en wij blijven jullie volgen.

Groetjes Hansjürgen, Sonja en Ligang Kroon

• 11 Oktober 2009 - 11:33

Harco*Rosali*Claudia:

Hallo familie,

Wat heerlijk om weer een bericht van jullie te lezen. De foto's zijn ook super om te zien. Door de hechtingstijd is het al heerlijk om jullie samen op foto's te zien. Voelt goed.
    Leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn over het boek. Wij zijn er zelf ook zo blij mee.
    Super dat hij de medische screening zo goed heeft doorstaan en dat de uitslagen goed zijn. Natuurlijk nog wel aan het ziekenhuis gebonden ivm zijn hand, maar toch, erg goed nieuws. Wat fijn dat jullie nog contact hebben met het kindertehuis. Is echt waardevol zeg!
    Tja, de hechtingstijd is zo'n waardevolle tijd, hebben we zelf ook ervaren en zie je vooral pas achteraf hoe bijzonder de 'cocontijd' is.
    We wensen jullie weer hele fijne dagen en succes en plezier met het ontdekken, wennen en hechten van elkaar.

Lieve groetjes,
    Harco * Rosali * Claudia

• 24 Oktober 2009 - 10:08

Fam Wiersum:

Leuk om te lezen dat alles zo goed gaat, en ook tussen broer en zus.
    Geniet ervan!