We zijn weer terug in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu We zijn weer terug in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

We zijn weer terug in Beijing

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

09 Augustus 2009 | China, Beijing

Goedendag allemaal, we zijn er weer. In Beijing wel te verstaan. Gisteren konden we helaas even geen bericht plaatsen omdat we even de volle aandacht aan Stijn moesten geven.

Gistermorgen was het vroeg dag, we moesten om 5.00 uur al opstaan om op tijd klaar te staan voor vertrek naar het vliegveld.
We kwamen daar om 8.00 uur aan waar we na de douane afscheid hebben genomen van onze steun en toeverlaat van deze afgelopen week, Melody. Ook zij vertrok namelijk weer terug naar huis vandaag want ze komt niet uit Taiyuan maar uit Guangdong.

De vlucht naar Beijing verliep zonder problemen. Stijn heeft de hele vlucht geslapen. We hopen dat dit een voorbode is van aankomende woensdag.;)
Eenmaal terug in Beijing hebben we even een poosje gewacht op een aantal andere medereizigers en het weerzien was gezellig. De helft van de groep moet dan nog aankomen die middag. Het is leuk om te zien dat iedereen z'n kinderen heeft en het zijn allemaal plaatjes hoor...

De terugreis naar het hotel was er één met veel dynamiek zullen we maar zeggen. We hadden niet de beste chauffeur van de stad op z'n zachtst gezegd. Om een voorbeeldje te noemen: achteruitrijden in een bus op de snelweg (gelukkig gaat dat met de telefoon aan het oor dus heel veilig....). Of, bij een uitrit er achter komen dat de bus niet onder de brug past, dus gaan we maar tegen het verkeer in de oprit van de snelweg op (1-richtingsweg) om daar weer te keren, met aanstormend verkeer, op de snelweg. Enfin,...we zijn heelhuids aangekomen en gelijk de kamer ingedoken.

In de loop van de dag moest Dick even wat regelen bij de receptie en daar werd tot zijn grote verbazing volop Nederlands gesproken. Wat blijkt, er is nog een groep van 10 echtparen van St. Kind en Toekomst net aangekomen vanuit Amsterdam voor hun adoptiereis. Voor hun begint het avontuur dus net.

Stijn heeft het sinds de landing erg moeilijk. Al het verdriet lijkt er uit te komen. Hij weet gewoon niet waar hij het zoeken moet. We steunen hem zo goed mogelijk en uiteindelijk valt hij in slaap. Wij volgen niet lang daarna.

• 09 Augustus 2009 - 06:57

Pa En Ma Elst:

een wonder van God is een kind waar ook ter wereld geboren.wij danken Hem dat dit kind voortaan bij jullie mag horen.

• 09 Augustus 2009 - 07:55

Agnes:

Hoi Hinke en Dick,

Nu nog maar 3 dagen in Beijing. Geniet nog een paar dagen van China.
    En dan eindelijk woensdag weer jullie Senna in jullie armen. Als gezin bij elkaar. We zullen jullie vast nog wel zien want wij gaan ook naar schiphol .
    Groetjes Agnes