De laatste dag in Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu De laatste dag in Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Taiyuan

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

07 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Vandaag is onze laatste dag in Taiyuan, de geboorteplaats en -streek van onze zoon. Morgen gaan we weer terug naar Beijing voor de laatste fase van de adoptieprocedure hier in China. Het geeft aan de ene kant wel een beetje een vreemd gevoel om Stijn uit z'n geboorte-omgeving weg te halen maar we weten dat hij bij ons in Nederland een goede toekomst tegemoet gaat en we zijn ook vastbesloten om hier terug te keren met Stijn zodra hij wat ouder is. Hij kan dan met eigen ogen de stad en het Taiyuan SWI gaan bekijken. We hebben inmiddels van de directeur van het kindertehuis een email gekregen waarin hij ons uitnodigt om dit ooit een keer te komen doen zodra Stijn daar aan toe is.

We hebben vandaag ook voor de laatste keer deze reis een ronde gelopen door het Yingze park. Dit park heeft voor Stijn en dus ook voor ons een bijzondere betekenis gekregen. We hebben veel foto's en video-opnames gemaakt om een goed beeld van het park mee naar huis te kunnen nemen. Ook hebben we hier wat geboortegrond meegenomen voor Stijn, net zoals we dat ook voor Senna destijds hebben gedaan in Nanfeng in de provincie Jiangxi. Het is het grootste park in Taiyuan en een rondje rondlopen kost je al gauw een uur tot 5 kwartier. Aan de zuidkant van het park (het hotel ligt in het noorden) is er zelfs een klein pretpark aangelegd. De Efteling in het klein zeg maar.

Na terugkomst in het hotel stond Melody al op ons te wachten want ze heeft het paspoortje van Stijn opgehaald bij het politiebureau. Dit was nog het enige wat we moesten hebben om straks in Beijing het inreisvisum te kunnen regelen voor de terugreis naar Nederland.

Vanmiddag hebben we besteed om de koffers in te pakken en alles gereed te maken voor vertrek. Morgen wordt het weer vroeg op namelijk. We vertrekken om 7.20 uur vanuit het hotel naar de airport waar we om 9.30 uur vertrekken naar Beijing.
We zijn benieuwd hoe de vlucht zal gaan verlopen met Stijn. Het wordt een echte generale repetitie voor de vlucht naar huis aankomende woensdag.

Voor de trouwe lezers, tot ziens in Beijing.

• 07 Augustus 2009 - 10:35

Pascal&Debby:

Ik blijf in herhaling vallen maar wat een heerlijk kereltje. Als hij straks gewend is heeft Thijmen een leuk speelmaatje. Veel succes met de komende reis.

• 07 Augustus 2009 - 15:11

Marcel,miranda,laura:

hoi Dick en Hinke,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, nog een paar daagjes en dan zijn jullie alweer in Nederland. Dan met zijn viertjes............

Nog even genieten van de laatste dagen in china.

Succes met de generale ;-)

groetjes

vanuit Bemmel,