Shaung Ta Tempel - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Shaung Ta Tempel - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Shaung Ta Tempel

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

06 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Deze morgen stond in het teken van een bezoek aan de Shaung Ta Tempel, ook wel de tweeling pagode genoemd. Het is de grootste boedistische tempel in de stad en al 400 jaar oud. De pagodes rijzen ruim 52 meter omhoog en je kunt ze beklimmen...

Dick heeft de moed gehad om dit te proberen samen met een gids. Je zult begrijpen uit de toonstelling dat het niet is gelukt, we zijn tot halverwege gekomen omdat het interieur niet echt gebouwd is op de lengte van de gemiddelde Nederlander. Daarbij komt dat het bloedwarm was vandaag en nogal benauwd. Genoeg excuses....

We kwamen op tijd weer aan in het hotel waar we gelijk aan konden schuiven bij de lunch en vervolgens wat inkopen konden doen. Stijn is daarna wat onrustig in slaap gevallen maar dat is dus uiteindelijk wel goed gekomen.
Stijn begint de afgelopen 2 dagen wat meer naar Dick toe te trekken. Hinke mag alles doen en Stijn volgt haar ook continu maar hij wordt het liefst getroost door papa en papa moet ook echt wel in de buurt blijven.

Om 16.30 uur had Dick een afspraak met de gids om de voorbereidingen voor het legalisatieproces in Beijing af te ronden. Dick is voor de rust van Stijn maar alvast daar naar toe gegaan tijdens het middagslaapje. Hinke heeft mede daardoor ook geen uitdagingen gehad met Stijn, al werd er wel naar papa gevraagd.

Vanavond hebben we samen met de gids Melody gegeten bij een lokaal Chinees restaurant vlak achter het hotel. Dit is (in tegenstelling tot het vorige restaurant) heel goed bevallen. Het was een restaurant zonder menukaart maar de gerechten stonden klaar en je kon gewoon kiezen wat je wilde hebben.
Ook Stijn heeft er lekker van genoten.

Na terugkomst in het hotel was het bedtijd voor de kleine vent maar daar heeft hij toch meer moeite mee gisteren en vandaag. Dick begint deja vu's te krijgen van de reis naar Senna, want Stijn moet ook in slaap gedragen worden. Gelukkig is de kamer dit keer groot genoeg om Stijn in slaap te krijgen en hoeft hij geen kilometers gang af te struinen. Dick zal het dus wat zwaarder gaan krijgen de komende tijd. Hinke denkt dat gedurende de terugvlucht naar Nederland ze lekker zal slapen :)

Morgen wordt het weer een zeer warme dag dus we gaan vroeg op om naar het Yingze park te gaan recht tegenover het hotel. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor want we moeten een 6 baans weg oversteken. Dat is hier een grote uitdaging want de Chinezen hebben wel verkeersregels maar ze weten niet waarom. Maar ook dit went...

Tot morgen.

• 06 Augustus 2009 - 14:34

Ferenc En Anja:

Hallo Hinke en Dick

Zo te zien genieten jullie bijzonder met de nieuwe zoon! Wij wensen jullie een relaxte tijd in China en een heeeeeel gezellig familie leven toe.

groeten uit california
    Anja en Ferenc

• 07 Augustus 2009 - 13:02

Angelique:

Wat een heerlijk ventje!!!

Groetjes, Angelique