Yingze park en het Kinderpark - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Yingze park en het Kinderpark - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Yingze park en het Kinderpark

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

05 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Vanmorgen hadden we de wekker niet gezet want we hadden een vrije dag. We werden om 8.30 uur wakker maar onze kleine vent lag toen nog ver in dromenland. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt en ons maar klaargemaakt voor het ontbijt. Toen hij daarna nog steeds lag te slapen hebben we hem maar wakker gemaakt. Je zult inmiddels wel begrijpen dat het er op lijkt dat Stijn een goede slaper is. Eten doet hij ook prima, ondanks alle emoties en gebeurtenissen heeft z'n eetlust er niet onder te lijden.

Er was voor vandaag weer regen voorspelt en die voorspelling is ook uitgekomen. Gelukkig klaarde het tegen het einde van de ochtend op en begon de zon te schijnen. We zijn gelijk op pad gegaan om voor Stijn schoentjes te kopen, iets wat hij absoluut niet leuk vond trouwens, dat gerommel aan de voetjes...

We zijn teruggegaan naar het hotel waar Stijn flink heeft gegeten en z'n middagdutje heeft gedaan. Hij slaapt dan wel 2,5 uur. Aansluitend zijn we het kinderpark ingedoken en hebben we daar een uurtje rondgelopen. We hebben in de directe omgeving van het hotel 2 parken liggen, op ongeveer 15 minuten lopen het kinderpark en recht tegenover het hotel het Yingze park. Alle 2 de parken zijn prachtig aangelegd en zijn ook druk bezocht. Het Yingze park is wel een stuk groter.

Vanavond zijn we gaan uit eten in een lokaal restaurant. Stijn keek z'n ogen uit en heeft wel drie bordjes met kip-kerrie rijst opgegeten!! Het leek wel of hij nog nooit wat gehad heeft. Inmiddels was het ook al weer begonnen te regenen dus de wandeling terug was nogal vochtig....Stijn heeft lekker verwonderd in de buggy gezeten achter het regenscherm. Stijn was niet de enige die verwonderd was trouwens, ook de lokale bevolking keek de ogen uit. Ze kennen zo'n regenscherm hier namelijk niet.

Eenmaal terug in het hotel begon bij Stijn een beetje het besef te komen van wat hem allemaal aan het overkomen is. Er kwam een hoop verdriet los en hij heeft een half uur flink gehuild. Gelukkig zoekt hij wel troost en klampt zich dan helemaal vast aan ons. We wisten dat dit moment zou komen maar het grijpt je toch aan om te zien hoeveel verdriet er in zo'n dapper klein ventje kan zitten. Het zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn. Gelukkig durft hij het te laten zien en betekent het ook dat hij het bij z'n pleegouders goed heeft gehad en goed aan hen gehecht was.
We hopen dat hij vannacht goed zal slapen want dan zal hij zich morgen weer een stukje beter voelen.

Morgen gaan we samen met onze gids een sightseeing tour doen en de beroemde tweelingpagode bezoeken.

Wordt vervolgd...

• 05 Augustus 2009 - 13:35

Pascal&Debby:

Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen. Erg mooi om te horen dat hij het al naar zijn zin heeft ondanks zo'n huilbuitje. We kijken al uit naar jullie thuiskomst! Gr pascal&debby

• 05 Augustus 2009 - 15:24

Willemien:

Wat heerlijk dat hij zo goed slaapt. Kunnen jullie ook een beetje bijkomen van alle emoties.Ik vind het wel een schattig kereltje...
    Groet Willemien

• 05 Augustus 2009 - 21:03

Ferry, Aun-Yu & Gyan:

Hoi Buurtjes,
    Proficiat met Stijn! Wat een superleuk ventje. Lekker eigen willetje, dat gaat spannend en leuk worden. Ons mannetje zul je ook wel regelmatig horen :)

Nog een goede reis en veel geluk!

Tot snel!