Gotchaday - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Gotchaday - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Gotchaday

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

03 Augustus 2009 | China, Taiyuan

....Ofwel Hebbesdag.
Er is een liedje van Kinderen voor Kinderen. De eerste 2 regels gaan als volgt:

"Vandaag gaan we je halen, dat is een gek idee.
Mama loopt te stralen, en steeds naar de wc."

Deze 2 regels geven aardig aan hoe we ons vanmorgen voelden toen we wakker werden.
We waren dan ook vroeg wakker, op zich niet zo heel erg want we hadden zo ruim de tijd om ons helemaal klaar te maken.
Om 9.00 uur vertrokken we naar het Civil Affairs bureau waar we nog ongeveer 45 minuten moesten wachten op de komst van Stijn. Tijdens het wachten hebben we van de officials nog wat informatie over onze zoon gekregen. Dat ging natuurlijk in het Chinees en aangezien dat niet onze sterkste taal is...
In hetzelfde kantoor vinden ook de procedures plaats van huwelijken tussen chinezen en buitenlanders dus we schrokken zo af en toe van een klop op de deur met een verliefd stel erachteraan in plaats van een klein kindje....

Het lange wachten werd uiteindelijk beloond door de komst van een stoere knaap die begeleid door een medewerker van het kindertehuis ineens kwam binnenstappen. DAAR WAS HIJ DAN, ONZE STIJN ZHEN GUI!!!

We hebben hem even een beetje aan onze aanwezigheid laten wennen en hebben rustig aan toenadering gezocht met een paar speeltjes en een aai over z'n kortgeschoren bolletje. Het kuifje heeft hij trouwens nog steeds.

Hinke heeft hem als eerste opgepakt en na wat tranen werd hij al snel wat rustiger. Nadat we wat papierwerk en foto's hadden gemaakt zijn we de naastgelegen supermarkt ingegaan om wat extra spulletjes te kopen die we nu hard nodig hebben.

Na terugkomst in het hotel heeft Stijn (z'n koosnaampje is Gui Gui, spreek uit gwie gwie) even een paar uurtjes geslapen.
Eenmaal wakker kwamen de tranen wat heviger en regelmatiger al was hij goed te troosten. We zijn na het eten en het voorbereidende papierwerk voor morgen maar snel naar buiten gegaan want Stijn is een echt buitenkind. Dat was ons ook al duidelijk geworden door z'n gezonde bruine tint.
Het is mooi om te merken dat hij al wat bescherming bij ons aan het zoeken is als hij door anderen wordt benaderd. De buggy die we hebben meegenomen is hem trouwens vreemd. Hij wil er pertinent nog niet in maar na tussenkomst en uitleg van Melody ging het toch aardig goed.
Eenmaal buiten was hij dan ook weer helemaal rustig en hebben we samen met hem het tegenovergelegen Yingze park bezocht.
Liepen we de voorgaande dagen al in de belangstelling, nu dus helemaal!

Na een uurtje lopen met de buggy had meneer er genoeg van en wilde hij perse zelf lopen. Heel erg grappig om te zien hoe eigenwijs hij rondstapt met z'n flesje onder z'n arm.

Volgens het schema wat we hebben gekregen zou hij pas om 22.30 uur naar bed gaan maar op dit moment (18.15 uur) ligt hij al te slapen. Ook niet zo vreemd natuurlijk na zo'n dag vol nieuwe indrukken.
Misschien dat hij nog wakker wordt want hij heeft ook nog niet gegeten. We merken het wel.

Geniet van de foto's en tot morgen!!

• 03 Augustus 2009 - 11:21

Fieke:

de foto's??????
    ik zie ze niet en ben zoooo benieuwd....
    oh wat fijn te horen dat jullie hem hebben....
    eindelijk!!!

• 03 Augustus 2009 - 11:23

Fieke :

oh ja nu wel.....
    geweldig.....
    wat een lekker mannetje....

• 03 Augustus 2009 - 12:12

Johan Helsdingen:

Wat een heerlijk mannetje is het.

Geweldig

Groetjes
    Johan

• 03 Augustus 2009 - 12:13

Alexander & Mireille:

Eindelijk is Stijn er dan! Mooi ventje, wij kijken er naar uit om hem in Beijing te zien! Van harte gefeliciteerd
    Alexander, Mireille Caja en Cheng

• 03 Augustus 2009 - 12:14

Dick:

Gefeliciteerd met jullie zoon !

• 03 Augustus 2009 - 12:19

Monique:

Eindelijk van harte gefeliciteerd, wat een mooi mannneke.

groetjes Erik, Monique, Jade en Alex(nog in Taiyuan).

• 03 Augustus 2009 - 12:45

Pa En Ma Elst:

"WAT EEN LEKKER KNULLETJE"was onze eerste reaktie toen wij de foto's bekeken van Stijn. Jullie heel hartelijk geluk gewenst met deze prachtige zoon.Senna heeft nu een lief broertje.

• 03 Augustus 2009 - 12:47

Pascal&Debby:

GEWELDIG.
    Fantastisch om jullie zoon eindelijk te zien.
    Eindelijk is het lange wachten beloond met dat mooie kereltje.

• 03 Augustus 2009 - 12:58

Fam Wiersum:

van harte - leuk inderdaad die kuifje!!
    veel liefs toegewenst,
    Luit, Bridget, Jian en Yuan
    yuan.babysite.nl

• 03 Augustus 2009 - 12:59

Ineke En Wim:

Wat een prachtig mannetje!! Gefeliciteerd, jullie hebben hem nu echt bij je. Geniet ervan en succes met alles regelen. We blijen jullie volgen!

• 03 Augustus 2009 - 13:23

Pap En Mam:

WELKOM lieve prachtige kleinzoon Stijn Zhen Gui.
    Met jouw komst breng je veel blijdschap bij Hinke, Dick en Senna. Ook voor jou wordt dit bij hen vast heel fijn. Ook wij zijn enorm blij met jou en zien je dan straks op Schiphol!
    Opa Hans en oma Gonnie

• 03 Augustus 2009 - 13:53

Lieke & Caspar:

Gefeliciteerd met jullie mooie ventje. Hij slaapt ook al heerlijk vredig bij jullie. Geniet van deze bijzondere dagen!

Groetjes uit Utrecht

• 03 Augustus 2009 - 14:10

Rick, Monique En Jin:

Lieve mensen,
    Wat heerlijk om Stijn zo slapend te zien. Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon! Geniet ervan en we zien jullie graag in Beijing.

• 03 Augustus 2009 - 14:33

Wim & Marjan:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Stijn. Het is een heerlijk stevig kereltje om te zien. En dan die kuif, geweldig. Geniet van de komende tijd en tot zaterdag.
    Groetjes van Wim, Marjan, Jacintha en Jorinde

• 03 Augustus 2009 - 14:35

Willemien Molenaar:

Wat ontroerend om Stijn te zien. Eindelijk is het dan zover.
    Wat een prachtig jongetje. Heel veel goeds voor de komende dagen!!
    Willemien

• 03 Augustus 2009 - 15:22

Marcel,miranda,laura:

GEFELICITEERD met jullie zoon. wat een heerlijk kereltje om te zien zeg!

Nu lekker genieten en wennen aan elkaar.

Groetjes

Marcel, Miranda en Laura

• 03 Augustus 2009 - 16:17

Bart En Lenneke:

ohhhhhhhh wat een lief manneke.
    gefeliciteerd hoor!!!

liefs bart en lenneke

• 03 Augustus 2009 - 16:36

Angelique:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Stijn! Eindelijk in jullie armen... Heerlijk gevoel he? Het is een flink kereltje zo te zien. :-) Ben benieuwd ... schat zo in dat hij al groter is dan Liam... :-) Enfin, geniet lekker met zijn drietjes! Heel benieuwd naar jullie verdere belevenissen...
    Liefs, Angelique, Yinte en Liam
    PS: Yinte vindt hem op Liam lijken ;-)

• 03 Augustus 2009 - 17:47

Nathalie En Co:

Lieve Dick, Hinke en Senna,
    Daar is hij dan eindelijk jullie prachtige zoon en broertje Stijn. Wat een ontzettend mooi manneke!! Prachtige volle lipjes, mooi snoetje hoor. Wat zullen jullie trots zijn op hem. Hij ziet er echt superknuffelbaar uit. Geniet van deze eerste waardevolle momenten met elkaar. De grote ontdekkingstocht gaat weer beginnen, geweldig hoor.
    Lieve Senna; je hebt er een superbroertje bij. Heb je hem al even gezien via Skype?
    We genieten op afstand met jullie mee.
    Liefs uit Oldenzaal,
    Berny, Nathalie, Ayleen, Yindi en Bing.

• 03 Augustus 2009 - 17:54

Harco*Rosali*Claudia:

Lieve familie,

En vandaag was het dan eindelijk zover.

Jullie hebben jullie Stijn in jullie armen mogen nemen. Fantastisch om te lezen, geweldig om de foto's te zien.

Het zal allemaal wel als een rollercoaster voor jullie drietjes zijn.

Een heftige emotionele tijd breekt nu aan. Jullie wens is nu in vervulling gegaan. Geniet en wen rustig aan elkaar.

Wat heerlijk om te lezen dat hij het toelaat om zich door jullie te laten troosten en ook toenadering zoekt.

Van harte proficiat met jullie Stijn en we komen zeker jullie op Schiphol verwelkomen.

Vele lieve groetjes,
    Harco * Rosali * Claudia

• 03 Augustus 2009 - 17:56

Elke Velings:

Via mama, papa en jullie ouders hoorde ik van jullie site en jullie bijzondere reis, met als toppunt jullie geweldige zoon Stijn! Gefeliciteerd! Ook voor opa Hans en oma Gonnie en andere familie!
    Liefs
    Elke

• 03 Augustus 2009 - 19:27

T.Janneke/ O.Jan:

Bedankt voor alle gegevens die wij trouw volgen. Foto ,Stijn in de buggy ,is al uitgedraaid. Onze gelukwensen met dit nieuwe geluk naast jullie Senna. Geniet trotse ouders !

• 03 Augustus 2009 - 20:05

Jaap, Justin, Eelje:

Gefeliciteerd et jullie prachtige zoon !! We wensen jullie heeeeeeel veel geluk toe.

Liefs van ons

• 03 Augustus 2009 - 21:10

Hanneke:

Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje, een echt jongenskoppie!!! Geniet van de bijzondere eerste contacten en tot snel!!!

hanneke

• 04 Augustus 2009 - 02:35

Fam Brummelman:

Hallo Dick en Hinke,
    Gefeliciteerd met jullie zoon Stijn, hopenlijk zijn jullie de eerste nacht goed doorgekomen. Geniet deze week met z'n drietjes en dan zien we jullie zaterdag weer in Beijing.
    Groeten Gertie, Jacqueline, Noa en Jade

• 04 Augustus 2009 - 06:34

Ligang H. T. Kroon:

Wat een leuk ventje. Om op te vreten!!!!! Geniet er lekker van en we zien jullie in Beijing.

Groetjes Hansjurgen, Sonja en Ligang

• 04 Augustus 2009 - 06:55

Kc Elstine:

Hallo Hinke, Dick en Stijn.
    Wat geweldig dat jullie je zoon in de armen hebben kunnen sluiten. Wat een lief kereltje!! Ik heb samen met Senna de foto's bekeken. Senna zat een tijdje vol bewondering te kijken na de foto's. Daarna begon ze ook te lachen. Heel leuk om te zien. Veel plezier nog samen in het verre China.

Groetjes Senna en Monica.
    En natuurlijk een dikke knuffel van Senna aan jullie,maar ook vooral voor haar broertje Stijn.

• 04 Augustus 2009 - 07:21

Nathalie, Luuk, F&J:

Hallo Dick en Hinke, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Stijn! Mooi manneke hoor :-).
    Groetjes,
    Nathalie, Luuk, Fay en Jim

• 04 Augustus 2009 - 11:13

Kate O'Dea:

Congratulations to all the family. He is lovely - and such a big boy!

Hope the rest of the time goes well. You must be very keen to bring him back to meet Senna.

kate

• 04 Augustus 2009 - 15:59

Dianne:

Wat een mooie vent!

Gefeliciteerd!

Robert, Fee, Lis & Dianne.