Een dagje vrij - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Een dagje vrij - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Een dagje vrij

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

02 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Vandaag hadden we "een dagje vrij". Dat wil zeggen dat we geen verplichtingen hadden. We hebben even lekker kunnen uitslapen en we zijn na het ontbijt op zoek gegaan naar het warenhuis waar Melody ons heeft aangeraden om te gaan kijken naar kinderschoenen. We hebben het warenhuis gevonden en gaan er met Stijn zeker een keertje terug.

Aansluitend hebben we een wat groter "rondje" om het hotel heen gelopen en hebben een kijkje genomen in het kinderpark van Taiyuan. Een mooi aangelegd park rondom een meertje waar wat kermisattracties staan opgesteld.
Als we een beetje rondlopen in Taiyuan valt op dat de stad best een hoop te bieden heeft in de omgeving van het hotel. De winkels zijn wat prijziger dan we vanuit onze vorige reis gewend zijn maar het is dan ook allemaal design en het zijn topmerken die je ziet. Eerlijk is eerlijk, het is nog steeds goedkoop en we moeten ons dan ook inhouden om niet teveel te gaan kopen, want het moet wel allemaal weer mee naar Beijing. We mogen namelijk maar 20 kg per persoon meenemen. Best een opgave als je bedenkt dat het hier ook nog uitverkoop is met kortingen tot wel 80%!! Het kortingssysteem hier is trouwens heel anders dan bij ons in Nederland en leidt niet zelden tot verwarring (met name door de uitleg die we er bij hebben gekregen) Er staan overal cijfers van 1 tot en met 8. Als er 70% korting wordt gegeven dan geven ze dat aan met het cijfer 3, logisch toch...?

Het weer hier is vandaag prachtig. Het is de eerste dag dat we een strak blauwe hemel hebben en de temperatuur is dan ook behoorlijk warm, ongeveer 35 graden. We komen dan ook regelmatig even op adem in het hotel met de airco.

Vanavond hebben we nog wat gegeten bij de Pizza Hut en we gaan nu de spulletjes voor morgen in orde maken want om 9.00 uur gaan we naar het Civil Affairs Office waar we Stijn om 9.30 uur ontmoeten. Hopelijk kunnen we een beetje slapen.

Tot morgen, maar dan met Stijn!!

• 02 Augustus 2009 - 13:52

Anna Marieke:

Dag Hinke en Dick,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen in China ... heel veel genieten morgen als jullie Stijn in de armen kunnen sluiten.

Liefs,
    Anna Marieke

• 02 Augustus 2009 - 13:54

Jaap, Eelje, Justin:

Wat een andere wereld! Heel leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Nog even en dan zien jullie Stijn. Dat zal een heel bijzonder moment zijn. GENIET ERVAN !!!!!!!!!!!!

• 02 Augustus 2009 - 16:00

Wouter+Marjo, Ommen:

Wat fijn dat jullie morgen Stijn gaan ontmoeten. We wensen jullie een hele fijne en bijzondere dag toe en heel veel geluk voor jullie vieren! Liefs, Wouter en Marjo

• 02 Augustus 2009 - 17:17

Harco*Rosali*Claudia:

Ni hao Dick en Hinke,

Wat geweldig om te lezen hoe het jullie vergaat. We denken veel aan jullie en vinden het dan ook super om iedere dag weer een bericht op jullie site te lezen. De foto's zijn ook super om te zien. Wat is het toch een andere wereld, maar ook zo mooi en indrukwekkend.

Wij wensen jullie een hele goede nachtrust. De spanning begint misschien nu toe te nemen want het komt nu echt dichtbij. Nog maar 1 nachtje slapen en dan kunnen jullie jullie Stijn in jullie armen nemen om nooit meer los te laten.

Hele lieve groet van ons drietjes en we tellen met jullie mee af.

Harco * Rosali * Claudia

• 02 Augustus 2009 - 17:50

Pascal&Debby:

Wordt een spannende dag voor jullie! Zo lang hiernaar uitgekeken en nu is het dan (bijna) zover. Heel veel succes morgen. Gr. Pascal&Debby
    ps: in vorig bericht heb ik Iris en Senna blijkbaar verwisseld (werd er door opa op gewezen), was waars nog beetje duf