Een cultureel dagje - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Een cultureel dagje - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Een cultureel dagje

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

01 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Gisteravond hebben we nog even via Skype contact gehad met het thuisfront en hebben we Senna ook gezien. Dat was wel even lekker hoor. We gaan dit regelmatig even doen. Ze vond het maar wat vreemd om ons zo te zien en te horen.

Nadat we een goede nachtrust hebben gehad zijn we vandaag een stuk fitter dan gisteren, al zijn we nog niet helemaal geacclimatiseerd.
We zijn vandaag met onze gids en vaste chauffeur naar het Shanxi Museum geweest. We hebben daar een hoop cultuur en geschiedenis opgedaan. Het gebouw is niet het mooiste van de stad maar heeft een hoop inhoud zeg maar.
Melody had een "engelssprekende" gids geregeld maar we moesten wel moeite doen om haar goed te kunnen volgen. Stel je maar voor dat ze net zo "knauwt" als de gemiddelde Texaan.
Ze is wel geknipt voor dit werk want ze hield maar niet op met uitleggen en praten...
We hebben dus ook veel geleerd over de provincie Shanxi door de eeuwen heen. Het blijkt dat de provincie in oude tijden één van de belangrijkste is geweest van het land, al kun je dat nu niet meer zeggen.

Na terugkomst in het hotel zijn we de stad weer ingegaan en hebben we geluncht bij het restaurant met de grote gele M en zijn we op zoek gegaan naar een winkel waar ze ook kinderkleding en schoenen verkopen want op dat gebied moeten we nog het één en ander regelen nadat we Stijn hebben ontmoet.

's Avonds hebben we samen met Melody wat gegeten in een lokaal restaurant. Het was kwalitatief goed maar we hebben in Beijing beter gegeten kun je wel zeggen.
Morgen hebben we nog een vrije dag maar die mag snel voorbij gaan want maandagmorgen gaan we om 9.30 uur Stijn ontmoeten....
Via internet hebben we al vernomen dat bij een gezin in onze reisgroep de ontmoeting al heeft plaatsgevonden dus bij ons worden de kriebels nu ook wat heftiger.

Ondertussen zijn we ook naar een grotere kamer verhuisd zodat er wat meer ruimte is om een kinderbedje te plaatsen. Ook deze krijgen we maandag.

• 01 Augustus 2009 - 13:11

Rick, Monique En Jin:

Dick en Hinke,
    Tja dat moet inderdaad ingewikkeld zijn. Fijn dat jullie wat van de omgeving kunnen zien. En uiteraard is het contact met het thuisfront ook heerlijk. Nog twee nachtjes slapen en dan is het zover. Wij wensen jullie nog veel mooie verkenningen maar vooral een hele mooie ontmoeting met Stijn op maandag. Wij kunnen ons voorstellen dat het lastig is om te wachten!
    Liefs van Rick, Monique en een slapende Jin.

• 01 Augustus 2009 - 20:56

Marcel,miranda,laura:

hoi dick en hinke,

spannende tijd voor jullie. nog even en dan zien jullie stijn in zijn echie.

groetjes vanuit een warm bemmel

miranda, marcel en laura

• 02 Augustus 2009 - 06:34

Jurjen En Janneke:

Nog een nachtje slapen en dan is het zover voor jullie. We wensen jullie vanuit hohhot een goede overdracht toe en eindelijk kunnen jullie stijn in jullie armen sluiten. groetjes Jurjen, Janneke, Diego en Lijing

• 02 Augustus 2009 - 07:31

Fam. Kroon:

Wij zijn erg benieuwd naar jullie Stijn en hopen dat jullie net zo kunnen genieten als wij. We wachten jullie foto's van de kleine man morgen in spanning af.
    Groetjes Ligang, Hansjürgen en Sonja, uit Hohhot.

• 02 Augustus 2009 - 08:23

Pascal&debby:

We hoorden al van opa dat t goed gaat met Iris. Spannend weekend voor jullie. Veel succes morgen! We zullen aan jullie denken. groetjes Pascal&Debby