Aankomst in Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Aankomst in Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Aankomst in Taiyuan

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

31 Juli 2009 | China, Taiyuan

Vannacht zijn we een beetje wisselend doorgekomen. Door de jetlag waren we al om 0.00 uur wakker en we hadden de wake up call dus ook niet nodig.
We zijn vanmorgen om 5.15 uur uit het hotel vertrokken naar de nieuwe terminal van de airport Beijing. Daar hebben we voorlopig afscheid genomen van onze groepsgenoten. Dat moest best snel eigenlijk want we hadden nog maar 30 minuten om door de controle te komen en naar het vliegtuig te lopen.

Om 7.35 uur vertrok het vliegtuig naar Taiyuan en we kwamen daar al om 8.35 uur aan waar de lokale gids ons al stond op te wachten.
Na een rit van een half uur komen we aan in het Yingze hotel. Het hotel is goed gelegen tegenover het grote park. Nadat we onder begeleiding van de gids naar de bank waren geweest hebben we de directe omgeving van het hotel een beetje verkend.
Taiyuan is op het eerste gezicht een mondaine stad met veel moderne (kleding)winkels en warenhuizen á la de Bijenkorf. We gaan ze de komende dagen wel eens wat beter bekijken. Ook Kentucky Fried Chicken en Pizza Hut hebben hun weg naar hier gevonden...

Verder hebben we vandaag een beetje rustig aan gedaan. We hebben even een siësta gehouden vanmiddag en ook vanavond gaan we het niet laat maken.
Morgen gaan we naar het cultureel-historisch museum van Taiyuan om wat meer van de stad te weten te komen. De rest van het weekend zijn we "vrij" want maandag gaan we Stijn voor het eerst ontmoeten.

Onze gids (Melody) is een ervaren vrouw die dit werk al ruim 10 jaar doet. Ze is met name ervaren in het papierwerk zegt ze omdat ze in haar eigen provincie dit met name doet. Ze wil en gaat van alles voor ons regelen ook al is ze nieuw in deze provincie. We merken wel dat ze overal makkelijk contact maakt.

Het hotel waar we verblijven is een groot en modern hotel met luxe faciliteiten. We hebben niks te klagen over onze kamer maar Melody heeft toch een andere, grotere, kamer voor ons weten te regelen. Deze is nu nog niet beschikbaar dus we gaan in het weekeinde nog een keertje verhuizen. Dan komt ook het kinderbedje er bij te staan...

We vinden het ontzettend leuk om de berichtjes te lezen die jullie schrijven, heel erg bedankt hiervoor! We waarderen het enorm om te zien dat er zo met ons wordt meegeleeft.

Groetjes en tot morgen!

• 31 Juli 2009 - 12:36

Jaap, Eelje, Justin:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie een goede begeleidster hebben. Nu maar lekker uitrusten en voor zover mogelijk, een beetje ontspannen. De komende tijd zal druk genoeg worden.
    Liefs van ons 3tjes

• 31 Juli 2009 - 12:55

Angelique:

Als ik de foto's zie, krijg ik alweer de kriebels. :-)
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Nu nog een paar dagen lekker relaxen en dan Stijn!!! Ben superbenieuwd hoe het gaat straks met de overdracht, hoe hij is, etc, etc... :-)
    Veel plezier de komende dagen!
    Liefs,
    Angelique, Yinte en Liam

• 31 Juli 2009 - 17:43

Willemien Molenaar:

Beste Dick en Hinke,

Jullie zijn al heel wat stapjes verder naar het doel. Ik vind het heel leuk om alles zo bij te houden. Heel veel sterkte de komende dagen.
    Groetjes Willemien

• 31 Juli 2009 - 19:25

Jorgen Roos:

Hoi Dick en Hinke,

Hier een berichtje van de thuisblijver (van Emmy). Dank zij internet kan ik alles mooi volgen.
    Enorm veel succes de komende dagen

Groetjes Jorgen en Iselin(www.siljeroos.nl)

• 31 Juli 2009 - 19:29

Hanneke:

Wat een enorme stad en zo te zien heel lekker weer. Geniet nog even van de lekkere paar "rustige" daagjes met zijn tweetjes, laat je vooral verwennen door Emily. Straks is alles anders! Lieve groetjes Hanneke (en natuurlijk de rest van de happy familie die overigens allemaal op een oor liggen)

• 31 Juli 2009 - 19:31

Hanneke:

..oeps... ik bedoelde natuurlijk Melody :)

• 31 Juli 2009 - 20:21

Lara:

Hoi Dick en Hinke,

Nog even geduld voor jullie voordat jullie jullie zoon gaan ontmoeten. Wel lekker om even bij te komen, maar ik kan me ook voorstellen dat jullie vol spanning naar de ontmoeting met Stijn uitkijken.
    Leuk om het uitzicht vanuit de Comfort Suites weer te zien. Brengt weer veel herinneringen naar boven!

Groetjes,
    Lara
    www.liefsuitchina.blogspot.com

• 01 Augustus 2009 - 02:20

Wim En Marjan:

Hoi Dick en Hinke,
    Is het een beetje uit te houden bij jullie? Het is bij ons op het moment heel slecht weer, regent de hele ochtend al. Onze weblog doet het niet vanuit China, maar we hebben een nieuwe gemaakt. Als jullie het leuk vinden om mee te lezen hoe het bij ons gaat dan kan dat op www.wimaja.ikneemmee.nl/zusjevoorjacintha.
    We wensen jullie alvast een hele mooie ontmoeting met Stijn. Nog 2 dagen en dan gaat het echt gebeuren. Hartelijke groetjes uit Hangzhou van Wim, Marjan en Jacintha

• 01 Augustus 2009 - 08:26

Lenneke:

Fijn dat jullie het goed hebben. Geniet deze dagen zodat maandag extra snel komt.
    Liefs Lenneke

• 01 Augustus 2009 - 08:32

Marjo:

Leuk om jullie te kunnen volgen. En wat herkenbaar dat straatbeeld van Taiyuan. Voor ons nu bijna 4 maanden geleden dat we hier Biao voor het eerst zagen. Geniet van het park en de eettentjes in de buurt achter het hotel. Het buffet in het hotel is ook ok.
    Verder vooral ook succes met het aftellen totdat jullie Stijn zien.

Hartelijke groet,

Marjo
    mama van Biao (uit Shanxi)

• 01 Augustus 2009 - 09:32

Luit, Bridget, Jian:

Wij doen het ook rustig aan - er komen inderdaad drukke tijden aan...
    groetjes
    Luit, Bridget en Jian
    yuan.babysite.nl

• 01 Augustus 2009 - 09:47

Familie Arts:

Hoi,
    Nog spannende dagen voor jullie!
    Maar verken de boel maar goed en zet maar veeeel foto's op de site van Taiyuan wij moeten nog even wachten tot 26 augustus voor afreizen richting Taiyuan naar onze Alex.
    Wij volgen jullie op de voet:-).
    heel veel groetjes
    Erik, Monique en Jade en Alex nu nog dichtbij jullie in Taiyuan!