Afreisbijeenkomst & Reisschema - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Afreisbijeenkomst & Reisschema - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Afreisbijeenkomst & Reisschema

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

23 Juli 2009 | Nederland, Elst

Vandaag hadden we de afreisbijeenkomst met de gehele reisgroep samen met onze bemiddelaar.
Het was erg leuk om de mensen die we via internet en chatrooms al hadden ontmoet nu ook eens "live" te zien en te spreken.
Het is een behoorlijke groep geworden, namelijk 12 echtparen die ook grotendeels uitwaaieren straks over 6 Chinese provincies.
Wat we al vermoedden is ook waar, we gaan alleen naar de provincie Shanxi maar zien in de 2e week de gehele groep weer terug in Beijing.

Tijdens de bijeenkomst hebben we alle documentatie die we al eerder kregen nog eens doorgenomen en hebben we de hele procedure besproken.

Ook hebben we ons reisschema ontvangen.

We vertrekken op 29 juli om 20.55 uur met vlucht CZ 346 naar Beijing. Hier komen we op 30 juli 12.40 uur aan. We logeren dan een nachtje in het Comfort Suites Hotel.

31 juli vertrekken we al om 7.35 uur naar Taiyuan (de hoofdstad van Shanxi) en komen we om 8.40 daar aan. In Taiyuan verblijven we in het Yingze Hotel.

1 augustus hebben we een vrije dag.
2 augustus wordt er een tocht van een halve dag georganiseerd naar een museum.

3 augustus ontmoeten we Stijn voor het eerst bij het Civil Affairs office.

4 augustus gaan we weer terug naar het Civil Affairs office om de officiële adoptie te regelen en aansluitend laten we dit bekrachtigen bij de notaris. Ook gaan we het paspoort voor Stijn aanvragen.

5 augustus hebben we een vrije dag.

6 augustus wordt er een tocht van een halve dag georganiseerd naar de Shuang Ta Temple.

7 augustus gaan we het paspoort van Stijn weer ophalen.

8 augustus vliegen we weer terug naar Beijing waar we om 10.35 uur zullen landen en aansluitend worden we weer naar het Comfort Suites Hotel gebracht. Vandaag ontmoeten we dus ook de andere echtparen weer.

9 augustus brengen we een bezoek aan de Chinese Muur.

10 augustus gaat de lokale gids samen met de groepsvertegenwoordiging naar de Nederlandse ambassade voor het regelen van de inreisvisa's voor de kinderen en het legaliseren van verschillende documenten.

11 augustus gaat de gids weer terug naar de ambassade met de groepsvertegenwoordiging om alle documenten weer op te halen.

12 augustus vliegen we weer terug naar Amsterdam. We vliegen met vlucht CZ 345 en vertrekken om 14.20 uur lokale tijd en we landen in Amsterdam om 18.35 uur. Komen jullie ons verwelkomen op Schiphol??
Het zal ongetwijfeld een gezellige boel worden.

We gaan de komende dagen spenderen aan het inpakken van de koffers en het doen van de allerlaatste voorbereidingen. De kriebels beginnen nu wel een beetje te komen hoor...

Groetjes en tot de volgende keer!!

• 28 Juli 2009 - 11:33

Fieke:

nog een nachtje slapen...
    ik ga jullie zeker volgen...
    heel veel plezier en geluk
    groetjes fieke

• 28 Juli 2009 - 19:27

Nicole:

Hoi Dick en Hinke,

Wilde jullie nog een hele fijne reis wensen via de mail en kom er achter dat jullie al vertrokken zijn vandaag. Dus even via weblog. Geniet ervan, veel succes. Bijna zijn jullie bij Stijn. Ga jullie weblog volgen. Ben heel benieuwd hoe jullie TaiYuan vinden. Leuk om straks te lezen dat jullie daar zijn waar wij paar weken geleden waren.
    groet Nicole, Zegert, Fien & Yan