De eerste 10 dagen thuis - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu De eerste 10 dagen thuis - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

De eerste 10 dagen thuis

Door: Dick Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

21 Augustus 2009 | Nederland, Elst

We zijn nu 10 dagen thuis en er is best veel gebeurd, ook op officieel vlak.
We hebben natuurlijk Stijn moeten aangeven en inschrijven bij de gemeente, een BSN nummer aangevraagd, ingeschreven bij de zorgverzekeraar, het landelijk adoptieregister contacten, de huisarts bezocht en zo nog wel een paar zaken. Eigenlijk teveel om op te noemen.
Daarnaast moesten we, noodgedwongen, op zoek naar een nieuwe TV. Die was precies op de dag van vertrek naar China 's ochtends gesneuveld, zul je natuurlijk net zien....

En,....natuurlijk niet vergeten te genieten van de kinderen. Nou,...dat is gelukt hoor. We hadden het weer mee uiteraard en het is heerlijk om Senna en Stijn samen te zien spelen en te zien genieten.
Broer en zus kunnen het prima met elkaar vinden en rollen zo af en toe lekker over elkaar heen te dollen.

Stijn begint ook wat beter in z'n vel te zitten. Hij is nog steeds wat zoekende naar hoe z'n nieuwe wereldje er uit ziet maar er zit vooruitgang in. Hij begint al een leuke woordenschat op te bouwen in het Nederlands. Verbazingwekkend hoe snel dat zoiets gaat. En ja "auto" is één van de woorden die hij al goed beheerst.:)
Ook begint Stijn bepaalde dingen te imiteren (heel confronterend soms...)maar niet alleen van ons, soms ook van Senna. Dat laatste is niet altijd gunstig zoals je zult begrijpen maar het leidt wel tot de grootste lol.

Concluderend, de familie Schilstra heeft z'n draai al weer aardig gevonden.

• 22 Augustus 2009 - 05:24

Pascal&Debby:

Goed om te lezen dat het zo voorspoedig verloopt. Het is niet makkelijk om afstand te houden van dat lieve kereltje. Zeker niet omdat hij zo dichtbij woont maar we begrijpen goed waarom. We spreken snel iets af!
    Groetjes

• 24 Augustus 2009 - 11:53

Fam. Kroon:

Wat een heerlijkheid om de kinderen zo te zien genieten. Lekker samen in het badje...... Fijn dat Stijn het goed maakt. Geniet ervan.

Groetjes Ligang, Hansjürgen en Sonja

• 30 Augustus 2009 - 22:58

Sjouke Schilstra:

Congratulation on the new addition! What a beautiful family you have...
    All the best
    Your cousin from Canada