We zijn weer thuis - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Elst, Nederland van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Familie Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

28 November 2011 | Nederland, Elst

Hoi Hoi,

We zijn weer thuis, al een paar daagjes zoals jullie weten maar nu dan even een verslagje van de aankomst en de eerste dagen thuis.

De vlucht naar huis is erg goed verlopen. We werden in Beijing mooi op tijd opgehaald door Grace en kwamen ook ruim op tijd aan op de luchthaven. Normaal gezien zou Grace ons geholpen hebben bij het inchecken maar aangezien we vertrokken van de internationale terminal mocht ze niet mee naar binnen. Dat gaf ook niet hoor, we kunnen ons prima redden.
Bij de incheckbalie stond ook nog een groepje echtparen van vereniging Wereldkinderen. We zijn dus tijdens deze reis alle adoptieverenigingen tegen gekomen.

Alhoewel we op tijd in het vliegtuig zaten duurde het best wel een poosje voordat we ook echt vertrokken, dat leverde dus ook wat vertraging op.
Gedurende de vlucht hebben de kinderen allebeide een paar uurtjes geslapen en dat scheelt best wel :)
Daarnaast hadden we een goed aanbod aan filmpjes, spelletjes en eten beschikbaar.
Na aankomst konden we vrij snel het vliegtuig uit om opgevangen te worden door de douanefuik aan de gate. Hmmm we zijn weer in Nederland.

Bij de bagageband moesten we zoals gewoonlijk weer lang wachten, niet zozeer op de koffers maar dit keer op de buggy's. Deze lagen namelijk bij de gate, met andere woorden we waren te snel het vliegtuig uit.

Uiteindelijk kwamen we door de deur van de aankomsthal en werden daar blij ontvangen door onze vrienden en de ouders. Fantastisch om dat weer te mogen meemaken en fantastisch dat jullie in zulke getalen zijn gekomen. We hebben dat enorm gewaardeerd!!!
Hartstikke leuk om ook weer een mooi spandoek te zien dat Harco en Claudia hadden gemaakt.

Door de vertraging die de vlucht had opgelopen en de buggy affaire hebben we helaas maar kort met iedereen wat kunnen drinken en kunnen spreken maar dat gaan we wel goedmaken :)

De reis naar huis verliep ook voorspoedig. In tegenstelling tot de vorige keer stond onze taxi er nu wel en kwamen we zo tegen 22.30 uur thuis aan.
Het huis was mooi versiert en onze buren Pascal en Debby hebben zich weer uitgeleefd op een mooi welkom thuis bord voor in de tuin, echt geweldig!

De nacht verliep eigenlijk heel goed, de kinderen zijn naar bed gegaan en met 1 onderbreking heeft iedereen redelijk goed geslapen en dat houdt tot nu toe aan.

De volgende dag was een dag van bijkomen en koffers opruimen. De was doen en nog eens bijkomen, vooral voor Hinke die toch nog niet helemaal fit was. Gelukkig is ze inmiddels al weer aardig opgeknapt.

Op vrijdag hebben we onze eerste formele verplichting gedaan, namelijk Ruben aangeven bij de gemeente. In de loop van de komende week zal dit afgerond zijn en heeft Ruben ook zijn BSN nummer en kunnen we ook de rest gaan regelen.

Hoe heeft Ruben het allemaal ervaren de afgelopen dagen....eigenlijk zoals we hem nu kennen, heel rustig.
Hij was de eerste 2 dagen wat timide en de boel aan het verkennen, maar begint zo langzamerhand ook hier weer te ontdooien. De komende tijd heeft hij papa en mama ook overdag voor zich alleen aangezien Stijn per vandaag naar school is gegaan.
De ontmoeting met Senna gaat morgen komen, een spannend moment voor beiden.
Hinke heeft Senna afgelopen vrijdag weer gezien en geknuffeld en dat was natuurlijk even emotioneel. Dick en Stijn zijn gisteren naar Senna gegaan. Het weerzien was heel erg leuk. Senna was erg blij om ons weer te zien. Stijn werd spontaan getrakteerd op een kusje, iets wat we nog niet vaak hebben gezien van haar.
Het was dubbelspannend want Sinterklaas kwam op de villa. Alle kinderen waren supernerveus :D
en de ontlading was dan ook leuk om te zien.

De komende tijd zullen we het rustig aan doen en Ruben rustig laten wennen en hechten aan de nieuwe situatie. Net zoals bij Senna en Stijn destijds zullen we ook voor Ruben voorzichtig aan doen met bezoek de komende periode al zullen we ons niet gaan afzonderen van de wereld hoor.
We hopen op ieders begrip en als jullie vragen hebben hierover of over wat mogelijk en niet mogelijk is, stel ze alsjeblieft we beantwoorden ze graag. We houden graag contact met iedereen namelijk.

Ondertussen zullen we het weblog gewoon gaan bijhouden maar minder frequent dan jullie nu gewend zijn.

Tot de volgende update.

• 28 November 2011 - 09:03

Miranda:

Dag Dick en Hinke,

fijn dat de vlucht goed is verlopen. jullie dus geen extra lange vertraging ivm mist in nederland, fijn hoor.

wij hebben genoten van jullie verslagen en kijken natuurlijk uit naar jullie volgende up-date. Of wie weet lopen we elkaar wel weer tegen het lijf op kronenburg ;-)

in ieder geval heel veel geluk met jullie kids en welkom thuis.
    groetjes vanuit bemmel

Marcel, Miranda, Laura en Jim Mos

• 28 November 2011 - 09:14

Fam Brummelman:

Hallo Dick en Hinke,
    Fijn dat alles zo goed is verlopen, wij waren ook van plan te komen op Schiphol maar durfden door de enorme mist hier niet te gaan. Ongetwijfeld is dit goed gekomen :)
    Ook fijn dat Senna zo blij was jullie weer terug te zien, en nu komt het wennen, voor Ruben en natuurlijk ook voor Stijn die vanaf nu naar de basisschool "moet". Geniet ervan met jullie gezin en we wachten op nieuwe berichten.

Groeten Gertie, Jacqueline, Noa en Jade

• 28 November 2011 - 10:05

Irene:

Welkom Thuis!!!
    Wat heb ik genoten van jullie verslagen en foto's!! Fijn dat alles goed is verlopen en nu heerlijk kunnen genieten met/van jullie gezin!

Hartelijke groet,
    Irene den Otter (wachtgroep K&T)

• 28 November 2011 - 10:07

Barbara,Martijn,Tim:

Leuk dat we ervan mee mochten genieten! Geniet van elkaar, en als jullie zin hebben om een keer langs te komen geef maar een gil! Wij laten het balletje even bij jullie liggen ivm het hechten.
    De foto's van Schiphol komen eraan hoor!
    Geniet van elkaar en hopelijk knap je nu echt snel op Hinke!

• 28 November 2011 - 12:20

Pauline:

Hoi Dick, Hinke, Stijn en Ruben,

Fijn dat jullie weer veilig in Holland zijn aangekomen.
    Heerlijk he, weer thuis zijn!!!
    Fijn dat jullie nu Senna ook weer hebben kunnen knuffelen.

Groetjes en liefs,
    David, Pauline en Zhuang-Wei

• 28 November 2011 - 17:27

Ferenc En Anja:

Hallo Hinke, Dick, Senna, Stijn en Ruben

Leuk om jullie China avontuur wederom te hebben gevolgd. Wij hopen dat jullie een mooie winter te gemoed gaan en dat Ruben zich heel snel thuis voelt in jullie familie en in Nederland.

Liefs vanuit California,
    Anja en Ferenc

• 28 November 2011 - 18:57

Harco*Rosali*Claudia:

Hallo lieve familie,

En nu zijn jullie weer thuis. Wat heerlijk zal dat voor jullie zijn. Erg leuk om dat jullie zo blij zijn met het spandoek en de foto's :-)

Hartverwarmend om te lezen hoe het weerzien met jullie Senna was. Superstoer dat Stijn ook al weer lekker naar school wilde gaan. Heerlijk dat Ruben nu rustig aan z'n plekje kan gaan vinden thuis. En voor de trotse ouders ook nu dan de tijd om thuis te kunnen gaan genieten van de schatten die jullie in jullie armen hebben mogen sluiten.

Geniet ze en als de tijd rijp is, dan zullen we elkaar zeker weer zien.

Lieve groetjes,
    Harco * Rosali * Claudia

• 02 December 2011 - 13:02

Arianne:

Hoi Dick en Hinke,
    Even geen kans gehad om het laatste te lezen op jullie site, maar alsnog: WELKOM THUIS! Wat fijn dat jullie weer veilig aangekomen zijn en nu een beetje met de kinderen jullie draai vinden thuis.
    Ik vond het erg fijn om mee te lezen met jullie prachtige reis naar jullie 3e kindje. Geniet ervan en veel geluk met elkaar!!
    groetjes, Arianne

• 22 Maart 2012 - 06:44

LMKJ:

Hallo Dick en Hinke,
    Erg leuk om jullie eergisteren live te ontmoeten bij de aankomst van Julian op Schiphol. Gaat het met de jongens al weer iets beter? Beterschap gewenst.

Groeten en hopelijk nogmaals tot ziens
    Lútsen, Muriel, Jade en Kyan (www.oyez.nl/weblog2)