Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Dick, Hinke, Senna & Stijn Schilstra - WaarBenJij.nu

Het Zomerpaleis

Door: Familie Schilstra

Blijf op de hoogte en volg Dick, Hinke, Senna & Stijn

19 November 2011 | China, Peking

Hinke had vandaag een redelijke off day. Ze lijkt de verkoudheid van de kinderen te hebben overgenomen alleen is er bij haar wat koorts in het spel.
Vandaag dus de hotelkamer discipline voor Hinke. Erg jammer natuurlijk maar wel even beter voor haar. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
Met de lip van Ruben is ook alles in orde, de schade valt allemaal reuze mee.

Dick is daardoor er vandaag weer even alleen op uitgetrokken. Dit keer alleen met Ruben.
De tocht ging vandaag naar het Zomerpaleis. Dat ligt redelijk dichtbij het hotel op ongeveer een kwartiertje rijden met de taxi.
Dick had verwacht dat de drukte wel zou meevallen maar het tegendeel is waar. Wat een mensenmassa was er ondanks de kou, want koud dat was het!

De zon schijnt daarentegen ook en dat maakt het eigenlijk wel een prachtige dag.
Het Zomerpaleis is ontzettend groot en er staan verschillende tempels, tuinen en paviljoenen in. Het is zo groot dat je er met gemak een hele dag of meer kunt doorbrengen en elke keer weer iets anders ziet.
De koude van vandaag maakt het bezoek echter een stukje korter en het draait even om de belangrijkste bezienswaardigheden.
Genoeg fotomomenten dus, helaas Barbara......doordat Dick alleen was geen portretfoto's vanuit het Zomerpaleis, maar vanuit de hotelkamer.
We maken het wel weer goed hoor ;)

In de avond is Dick samen met de familie Klaver en de kinderen een hapje gaan eten bij de Roast Duck aan de overkant, Hinke had er even geen trek in zoals je begrijpt. Er is weer heerlijk gegeten van de Chicken Kung Po, de Beef in pepersaus, de mushrooms met paksois en de gebakken rijst met soja! Voor omgerekend nog een 13 euro.
Kijk dat zijn nog eens prijzen.

vandaag realiseerden we ons dat we nog maar 4 nachtjes hier hebben. Aan de ene kant is het toch wel snel gegaan maar we verlangen er nu ook wel naar om naar huis te komen.
China is mooi maar het heeft nu lang genoeg geduurt.

Iedereen nogmaals bedankt voor de berichtjes die jullie plaatsen. Het wordt erg gewaardeerd door ons.

Tot morgen!!

• 19 November 2011 - 13:43

Miranda:

Dat wordt vitamientjes slikken voor Hinke............. sinasappels, kiwi................. ha Dick mag je weer gaan shoppen ;-) Hoop dat Hinke snel weer op zal knappen.

Mooi is het zomerpaleis, niet? Tenminste dat vond ik, mars had toen een rustdag na een onrustige nacht van Jim.

Volgens mij doet Ruben het goed, zo te lezen. Super hoor.

ja die : "toch wel fijn dat we bijna naar huis kunnen" gedachten zijn erg herkenbaar.

nog eventjes genieten van Beijing en dan lekker het vliegtuig in naar huis.

groetjes

Miranda, Marcel, Laura en Jim

• 19 November 2011 - 16:32

Willemien:

De kindjes zien er heel gelukkig uit!
    Hinke, was je je Flor elixer vergeten..:))
    Willemien

• 19 November 2011 - 19:06

Pascal&Debby:

Wat een vervelend moment om ziek te worden
    Hoop dat je snel opknapt.
    Tijd is voorbij gevlogen, we zijn erg benieuwd naar jullie terugkomst.

• 19 November 2011 - 20:10

Wiesje:

Allereerst gefeliciteerd met jullie zoon Ruben.Wat een leuk kereltje.
    Ze hebben veel plezier Stijn en Ruben.Leuk om dat te zien.
    Nog even en dan weer naar huis en Senna.Geniet van jullie kindjes .
    Groetjes arjen en wiesje

• 20 November 2011 - 11:13

Hanneke:

Hang in there Hinke. China is te mooi om in een hotelkamer te liggen! Heel leuk om te zien hoe jullie met elkaar deze reis beleven. Ruben en Stijn lijken het samen goed te kunnen vinden, ik hoop dat ze dat volhouden! Nog even een paar dagen genieten en dan de belevenis van de aankomst in Nederland. Tot snel!

• 20 November 2011 - 11:38

Barbara,Martijn,tim:

Leuke foto's van de mannekes! Daar genieten we toch het meeste van!
    Beterschap hinke, hopelijk voel je je snel weer beter. Het is ook niet niks, buiten koud en binnen dertig graden gestookt overal.....

Geniet van de laatst dagen en dan lekker naar huis en naar Senna!!!!!!!